Grupy w usłudze Active Directory

Wymagana ilość zrzutów do sprawozdania: 2 (1, 2). Jak prawidłowo sporządzić sprawozdanie?
  1. Dodawanie nowych użytkowników
  2. W AD występują 3 rodzaje grup zabezpieczeń: Tworząc strukturę grup należy przydzielić użytkowników do grup globalnych, przydzielić grupy globalne do lokalnych, a na końcu nadać prawa grupom lokalnym.
    Aby dodać (utworzyć) nowego konto grupy w strukturze Active Directory systemu Windows Server, należy w menedżerze serwera przejść do menu Manage, gdzie wybieramy opcję Active Directory Users and Computers (Użytkownicy i komputery usługi Active Directory) a następnie kliknąć PPM na węźle Users i wybrać opcję tworzenia nowej grupy.

    Tworzymy grupę o nazwie Informatycy, określamy jej przynależność (zakres) jako lokalna w domenie a typem grupy będzie typ zabezpieczenia.

    Ten zrzut ekranu należy włączyć do sprawozdania

    Po utworzeniu grupy można dołączyć do niej użytkowników. W tym celu należy w konsoli mmc i przystawce Active Directory Users and Computers wybrać węzeł Users, nazwę konkretnego użytkownika i – klikając PPM – dodać użytkownika do nowej grupy. Dodaj użytkownika Imię Nazwisko do grupy Informatycy.

    Następnie należy wpisać kilka pierwszych znaków nazwy grupy i kliknąć przycisk Check Names, aby wyszukać grupę.

    Jak widać system wyszukał - w strukturze AD - interesującą nas grupę. Ten zrzut ekranu należy włączyć do sprawozdania

    ... a dodanie do niej użytkownika zakończyło się sukcesem.

    Dołączenie do grupy jest też możliwe poprzez kliknięcie PPM na nazwie grupy, przejście do właściwości a następnie do zakładki Members i Add. Członkiem grupy może być również inna grupa. Aby dodać grupę do np. grupy Administratorzy, należy kliknąć PPM na nazwę grupy i dodać ją do grupy administratorów (po wpisaniu nazwy Administratorzy kliknąć przycisk sprawdzający nazwy: istnieje wiele grup o nazwie Administratorzy, więc należy wskazać właściwą).


© mgr inż. Adrian Zapała